Як правильно просити про підвищення зарплатні

02.09.2016 | Автор: Юлiя Клiшина | Рубрики: Кар'єра, Статті

Багато працівників бояться починати розмову про зарплатню, вважаючи, що це може призвести до зменшення вже наявної винагороди чи навіть звільнення. Однак про підвищення заробітної платні просити можна й варто. Це якраз той випадок, коли слід брати бика за роги, а не чекати біля моря погоди. Втім, від того, як саме ви візьмете бика за роги, залежить результат. Існує декілька базових правил, дотримання яких дозволить вам швидше побачити кілька зайвих нулів у платіжній відомості.

Правило №1. Проявіть активність

Не тіште себе ілюзією з приводу того, що директор сам підвищить вам платню. Такий сценарій можливий, утім дуже малоймовірний та, як правило, спрацьовує тільки в деяких екстрених випадках. У переважній більшості ситуацій булгаківське твердження про те, що «самі запропонують і самі все дадуть» із зарплатнею не працює. Керівників завжди влаштовує стан справ, коли працівник мовчки виконує свої функції, зокрема понаднормово: мовчить – значить, усім задоволений.
Якщо у вашій компанії відсутня система автоматичного підвищення, беріть ініціативу у свої руки й виходіть на діалог із директором. Важливо, щоб ви не були голослівні й аргументували свої побажання: чому саме така сума; які передумови підвищення; як це вплине на якість вашої роботи надалі тощо. Звичайно, для цього ви повинні бути цінним для компанії працівником та мати позаду низку проектів, до яких ви сміливо можете апелювати під час діалогу.

Правило № 2. Спілкуйтесь обличчям до обличчя

Особистий контакт надзвичайно важливий при обговоренні таких делікатних питань як грошові виплати, отже відкиньте варіант ведення дискусії стосовно вашої зарплатні в чатах, соціальних мережах чи в електронній пошті. По-перше, керівнику завжди легше відмовити у підвищенні, не дивлячись вам в очі, – не спрощуйте йому задачу. По-друге, ваша налаштованість під час бесіди серйозно вплине на підсумок переговорів – покажіть вашу рішучість і впевненість у своїх діях.
По секрету скажемо, що керівництву завжди відомо, кому підняти оплату праці, а кому показати на двері. Й, по суті, ваш директор знає, чи підвищить він вам зарплатню, вже в перші хвилини розмови. Питання в тому, як діятимите ви: сміливо чи з острахом. Увесь цей час, дивлячись на вас, він просто подумки прикидатиме, чи підвищувати вашу винагороду зараз, чи є можливість іще трохи зачекати.

Правило №3. Налаштуйтеся твердо й позитивно

Якщо ви від початку впевнені в тому, що зарплатню вам не підвищать, оскільки вас легко замінити, й за вами вже черга компетентних кандидатів, нічого з вашої затії не вийде. Ваша песимістична налашатованість відобразиться на вашому зовнішньому вигляді й голосі, та бодай які переконливі доводи ви наводитимете, все зійде нанівець.
Щоб уникнути переживань, сприйміть як належне думку про те, що ви не просите нічого неможливого й незаслуженого; будь-яка робота повинна оплачуватися відповідно; ви й ваш директор – не приятелі, а ділові партнери. Якщо ви закарбуєте такі переконання в своїй свідомості, це сформує ваше позитивне налаштування й готовність за необхідності прийняти удар. Головне – зробіть це до розмови, а не під час неї.

Правило № 4. Обговоріть свій соціальний пакет

Часто буває так, що пакет соціального захисту охоплює багато непотрібних, але при цьому дорогих опцій. Виходить, що компанія платить за вас немалі гроші, але насправді жодної користі ви не отримуєте. Так може відбуватися, коли, наприклад, до вашого пакету стандартно включено відвідування басейну, а ви не вмієте плавати; або передбачено уроки англійської, а ви – дипломований перекладач із цієї мови.
Таких опцій існує багато, й є сенс ретельно вивчити свій соцпакет, попросивши їхнього матеріального відшкодування. З іншого боку, якщо ваш соціальний захист передбачає гідну медичну страховку, задумайтесь, чи варто щось змінювати, аби згодом не шкодувати про свої дії.

Як бачите, правила прості, однак ефект може бути неочікувано позитивним, якщо дотримуватись їх методично й розсудливо.

Написати коментар