Напевно, кожному з вас знайоме почуття тривоги перед співбесідою, особливо якщо вам дуже потрібна ця робота. Чи нормально хвилюватися перед зустріччю з рекрутером, і як можна опанувати себе, щоби тривога не обернулася невдачею?
Оскільки робота – важливий етап нашого життя, а співбесіда – значущий крок на цьому шляху, непокоїтися про те, як усе складеться, цілком природно. Хвилюються якщо не всі, то багато хто. Слід зауважити, що рекрутери ставляться поблажливо до хвилювання здобувачів. Проте, якщо ваша тривога виходить за рамки, й ви починаєте плутати імена, дати й привласнюєте собі чужі надбання або, навпаки, применшуєте свої, така співбесіда навряд чи допоможе працедавцю оцінити вас об’єктивно. Тож, приймаємо факт того, що хвилюватися на зустрічі з рекрутером – нормально, але активно шукаємо, як послабити тривогу.
Ідеально випрасуваної сорочки не досить – проведіть ретельне «розслідування» діяльності вашого потенційного працедавця. Вивчіть офіційний вебсайт компанії, а також вебсайти її клієнтів / замовників, ресурси з переліком проектів та інші джерела інформації. «Станьте ближче» до працедавця через соціальні мережі: відшукайте сторінки співробітників компанії та зберіть для себе всі можливі відомості про роботу в, так би мовити, неформальному вигляді. Чудовий варіант – безкоштовна мережа LinkedIn, де напевно можна озброїтися корисними професійними даними.
Заздалегідь підготуйте запитання, які ви хотіли б з’ясувати у працедавця: чому відкрита ця вакансія; які очікування компанії від вас; які можливості кар’єрного зростання; яким буде ваш робочий день; як оцінюється / оплачується ваша робота і т.д.
Також проговоріть завчасно відповіді на стандартні запитання рекрутерів: ким ви бачите себе через 5 років; чому компанія повинна найняти саме вас; які ваші переваги і недоліки; чому ви пішли з попередньої роботи і т.д.
Як би дивно це не прозвучало, будьте в курсі того, що написано в вашому резюме. На жаль, HR-менеджери нерідко нарікають на те, що кандидати плутаються у власноруч складених файлах і презентаціях. Аби уникнути прикрих непорозумінь, переглядайте резюме перед кожною зустріччю. Краще мати резюме під рукою в роздрукованому вигляді.
Це ж стосується опису вакансії: будьте в ньому як риба у воді – ваш потенційний наймач повинен бачити, що ви чітко розумієте, на яку посаду претендуєте. До того ж, роздруковані файли допоможуть трохи розслабитися: при хвилюванні ви зможете переводити на них погляд, заспокоюватись і повертатися до невимушеної бесіди. Майте їх при собі в солідній папці. Там може знаходитись і блокнот (у тому числі з питаннями для працедавця), де ви можете робити нотатки під час розповіді рекрутера про компанію: так ви вб’єте двох зайців – створите про себе враження серйозно налаштованої людини і розслабитеся, відволікаючись на записи.
Наостанок варто зазначити, що невдала співбесіда – не кінець світу. Навіть якщо ви покладали на неї великі надії. До слова, саме завищені очікування роблять неудачу на співбесіді поразкою, яку важко пережити і з якою у ваше життя приходить іще більше занепокоєння. Відсуньте свої очікування в сторону і попливіть за течією, тільки-но переступивши поріг інтерв’юера. Демонструйте свою підготовленість до співбесіди, але робіть це з легкістю, щоб у працедавця не виникло відчуття, що це – ваш останній шанс. Дотримуйтеся принципу «нічого не мав – нічого не втратив», і тоді тривоги підуть, а компанія зможе роздивитись у вас дійсно вигідну кандидатуру.