Як не загубитися в стінах офісу: вчимося бути помітними

21.11.2016 | Кар’єра

tux

Кадрові експерти одностайно стверджують, що успіх на роботі у величезній мірі залежить від уміння проявляти себе: заявив про своє «я» – спочиваєш на лаврах, соромишся – швидко зіллєшся з натовпом. Однак не всі способи прояву себе працюють на руку співробітнику. Аби відчувати тонку межу між «добре» і «погано», слід розібратися, чим же здорова ініціатива на роботі відрізняється від дратівної нав’язливості.

Мінімум трагізму, максимум оптимізму

Ваш знак зодіаку всіляко опирається проти цього заклику? Що ж, вам доведеться піти з ним на компроміс: ваше завдання – завжди бути в тонусі, випромінювати енергію, хапати все на льоту. Одним словом, бути позитивно помітним – щоб, коли виникне необхідність відправити когось на віп-переговори або зустріч на вищому рівні, у керівника в голові виник саме ваш образ, а не образ того хлопця через стіл.

А ось від чого фахівці застерігають – так це від надмірного ентузіазму на американський манер: цілодобова посмішка з застиглими в одному виразі очима виглядає в наших реаліях дуже неприродно й, за статистикою опитувань, сильно дратує більшу частину співробітників. Тож не забувайте «включати» трагізм час від часу – це дуже відповідає нашій ментальності.

Зовнішній вигляд – не розкіш, а необхідність

Вам завжди здавалося, що ваш коник – ваші знання, а по одягу зустрічають лише тих, кому більше взяти нічим? На жаль, це помилкова думка. Справа в тому, що досвідчені керівники тяжіють до оцінювання співробітників у дрібницях. Неохайний костюм, невипрасувана сорочка, брудні нігті – й, вуаля, ви видали в собі незібраність. А як людині незібраній можна доручити серйозний проект! Авжеж, подібні промахи вам пробачать, якщо, скажімо, ви – геніальний програміст; але якщо ваша робота – це взаємодія з іншими людьми й тим паче з клієнтами, будьте впевнені, що ви завжди будете на задвірках.

А ще маленька підказка від експертів – наслідувати стиль одягу керівника. Адже якщо керівництво одягається саме так, отже, воно заохочує такий зовнішній вигляд. Звичайно ж, наслідувати імідж керівника потрібно дуже делікатно – щоб це не впадало в очі (тобто носити один і той самий костюм безумовно не варто – спробуйте вхопити настрій, створивши при цьому індивідуальний образ на його основі).

Голос потрібен, аби ним говорили

Велика проблема великих офісів – це велика кількість співробітників, які прагнуть до великого-таки просування по службі. На їхньому тлі ви неодмінно губитиметеся … якщо, звичайно, не застосуєте свій голос.

Завжди висловлюйте свою думку, особливо якщо зустрічі мають формат «мозкового штурму»: діліться ідеями якомога активніше й переконайтеся, що вас чують. Багато хто нітиться через брак досвіду чи свідоме применшення власної значущості в компанії: мовляв, інші співробітники кращі, компетентніші, оригінальніші тощо. Це – геть неправильно, якщо ви прагнете до визнання.

Втім, аби не виглядати вискочкою, говоріть лише по суті, аргументуючи свої висловлювання якомога конструктивніше; іншими словами, не просто підтакуйте начальнику – це відверто дратує (якщо тільки ваш начальник – не самодур), а оперуйте фактами і бажано візуальними матеріалами. А щоб уможливити це, завжди будьте в темі – готуйтеся до зустрічей і всіляко намагайтесь дізнатися про деталі розмови наперед, аби бути у всеозброєнні. Поки ваші колеги збираються з думками, ви їх вже озвучуєте!

Зайва скромність завадить

Багато для кого абсурдно хизуватися своїми досягненнями. На жаль, ці багато хто, як правило, й залишаються на задньому плані насиченого офісного життя. Якщо ви не хочете для себе такої долі, приборкайте свою скромність.

Якщо вас хвалять за проект, який ви виконали добре, – прийміть похвалу як належне, не відмахуйтесь зі словами: «Ну що ви, це дурниця!». З таким ставленням вашу роботу й сприйматимуть як дурницю. Ваша реакція на схвалення має бути такою: «Дякую, я радий, що моя робота принесла користь компанії». При цьому буде незайвим скористатися ситуацією – поки вас помітили! – й попросити ще якийсь проект, бажано більш складний, зазначивши, що для вас це не стане великого труда, й ви будете раді знову бути корисним.

Як бачите, бути помітним зовсім не складно. Головне – не зациклюйтеся на тому, що хтось є кращим за вас. Завжди є хтось кращий за нас: питання в тому, що ми робимо для того, аби бути гідними конкурентами.