Молодість проти зрілості: які співробітники все ж у пошані?

25.11.2016 | Автор: Юлiя Клiшина | Рубрики: Кар'єра, Статті

Сьогодні багато говорять про те, що молоді фахівці поступово витісняють із робочих місць своїх зрілих і досвідчених конкурентів. Утім, чи так усе райдужно з наймом молоді, та чи справді нам слід очікувати радикального «омолодження» ринку праці?

Перше «За»: Захопленість своєю справою

Це дійсно дуже характерно як для молоді загалом, так і для молоді наших днів зокрема. Юні таланти повністю віддаються роботі, яку виконують, прагнучи осягати якомога більше і вбираючи все, як губка. Добровільне взяття на себе різних обов’язків, бажання проводити на роботі якомога більше часу, прагнення брати участь буквально в усіх робочих і освітніх процесах – усе це про молоді кадри.

Перше «Проти»: Явна нестача стабільності та послідовності

На відміну від своїх зрілих колег, молоді співробітники й досі перебувають у життєвих і кар’єрних метаннях, що часом дуже негативно позначається на робочому процесі. Часто молоді приходять, трохи попрацюють – та йдуть, залишивши при цьому працедавця з поламаним возом, із витраченими на навчання ресурсами даремно. На противагу новачкам, зрілі кадри намагаються зайняти робочу нішу якнайміцніше та всістися в ній якнайзручніше.

Друге «За»: «Свіжа кров» – нові ідеї

Так, саме юні співробітники привносять максимум новизни та інноваційності в бізнес завдяки «незамиленому» погляду й витанню в хмарах, властивому їхньому чудовому віку. Нестандартне мислення і володіння найостаннішими техніками – ось що безумовно привертає працедавців.

Друге «Проти»: Дисципліна, що практично дорівнює нулю

Хочете управляти молодими, як зрілими? На жаль, у переважній більшості випадків вас спіткає невдача: у молоді за природою бунтарська натура, а у сучасної молоді й поготів. Трудова етика, пунктуальність, стриманість і підпорядкування правилам – для багатьох молодих людей усе це порожній звук.

Третє «За»: Готовність працювати на межі

Так, подібної жертовності не надто часто дочекаєшся від досвідчених фахівців, які знають собі ціну, – це й грає на руку молодим працівникам у багатьох ситуаціях. Заради кар’єри молодь готова вражати, ставлячи перед собою серйозні й часто важкодосяжні цілі. До того ж, новачки ще молоді та свіжі, а тривала і трудомістка праця ще не наклала на них той відбиток втоми, що є звичним для більшості працівників із досвідом.

Третє «Проти»: Критика для багатьох подібна до смерті

Юнацький максималізм, несформована психіка, впевненість у власній правоті та унікальності – ці й не тільки аспекти потенційно перетворюють молодих співробітників на бомбу сповільненої дії. На відміну від зрілих товаришів по службі, які вміло оперують як позитивною, так і негативною критикою, молоді фахівці розцінюють критичні зауваження на свою адресу – за логікою речей, найчастіше негативні – як загрозу їхній кар’єрі та особисту неприязнь із боку керівництва. А при такому стані речей на лояльність до компанії годі й чекати!

Четверте «За»: Економія на зарплатні

Дійсно, найчастіше послуги юних працівників коштують набагато дешевше, ніж послуги їхніх зрілих колег. Хоч молодим і скрізь у нас дорога, однак брак досвіду змушує їх демпінгувати розцінки. До того ж, спочатку новачки погано розбираються в ринкових ставках і готові працювати на перспективу, часто обмежуючись самим лише навчанням.

Четверте «Проти»: Конфлікт поколінь усередині компанії

Горезвісна проблема батьків і дітей жива й понині: «дітям», чи то пак юним новачкам, найчастіше дуже складно керувати більш дорослими і досвідченими співробітниками. Нерідко подібні протистояння перетворюються на справжні баталії між молодим і старшим поколіннями, що ставить під загрозу існування компанії в принципі. А чого гріха таїти: сьогоднішні реалії такі, що на чолі відділів часто стоять керівники набагато молодші за своїх підлеглих.

З огляду на вищесказане, очевидне одне: на ринку завжди будуть затребувані як молоді, так і зрілі співробітники – все залежить від орієнтованості компанії. Грамотний і далекоглядний працедавець завжди балансує співвідношення молодих і зрілих кадрів, адже юні працівники мають ті якості, яких не вистачає їхнім дорослим колегам; останні ж у більшості своїй володіють цінними навичками, які можна придбати лише з досвідом.

Написати коментар