Що допоможе вам підвищити ефективність праці

28.11.2016 | Автор: Юлiя Клiшина | Рубрики: Кар'єра, Статті

Неефективний працівник – небажаний працівник в епоху, коли все навколо змінюється буквально на очах. Ви можете бути чудовим фахівцем, але при цьому залишатися неефективним і втрачати бали в очах працедавця. Що ж допоможе вам поєднати високу компетенцію та високу продуктивність?

Почніть ранок із … неприємного

Так, на відміну від психології позитивного мислення, що закликає всіх радіти життю, психологія ефективного працівника закликає починати день з найнеприємніших завдань, не відкладаючи їх на потім. Це – чудова можливість швидко покінчити з тим, що дратує, і взятися за те, що надихає.

Виконуйте завдання одне за одним, а не все одразу

Завжди вважали багатофункціональність досягненням? На жаль, це помилкова думка. Мультизадачний режим роботи дуже знижує продуктивність, що було доведено науково. Уникайте вирішення одразу декількох питань і тим більше не беріть на себе одразу кілька проектів. Навіть якщо вам здається, що ви пораєтеся добре, знайте, що якби ви виконували лише одне завдання за раз, ви були б набагато ефективніші.

Незважаючи на те, що жінки за своєю природою можуть виконувати кілька дій одночасно, розв’язувати більше, ніж одне завдання за одним заходом не рекомендовано ні жінкам, ні чоловікам. Спроба приділити увагу одразу цілій низці питань змушує мозок розгубитися, робить увагу розфокусованою, а отже ви не досягаєте успіху в жодному з узятих на себе завдань.

Вчіться відмовляти

Слово “ні” має міцно закріпитися в побуті ефективного працівника. Начебто, здавалося, нелогічно: ефективний працівник в усьому повинен бути ефективним – а відтак жодних відмов. Насправді ж, чим упевненіше ви говорите “ні” тим людям і тим завданням, які не заплановані у вас тут і зараз, і які безумовно тягнутимуть донизу ваш поточний проект, тим більше шансів на високу продуктивність. Навпаки, якщо вам важко відмовляти, це змушує вас хвилюватись і брати в голову зайве, що згодом неминуче призведе до стресів і вигорання. Тоді вже не до продуктивності!

Відійдіть від тисячі дрібниць

Імовірно, ні для кого з працівників не відкриття, що кожного дня на робочому місці виникає безліч дрібних завдань, які потребують вирішення – часом термінового. Між тим, саме таке “сміття” дуже гальмує роботу за основними зобов’язаннями – адже, як правило, взявшись із ранку вирішувати всі ці нібито дріб’язкові питання, починаєш розмотувати клубок і врешті-решт завершуєш пізно ввечері.

Аби не перетворити це на щоденну рутину, слід максимально відійти від дрібниць. Як це зробити? Навчіться делегувати дрібні завдання іншим співробітникам. На прикрість багатьох, вони не можуть розслабитися й усвідомити той факт, що незамінних людей не буває, і що вони – не єдині, хто може впоратися з тим чи іншим завданням. Це часто заважає зосередитися на дійсно важливих аспектах роботи. Якщо ви не хочете, щоб подібні дурниці стояли на шляху до вашої продуктивності, перегляньте ставлення до своєї унікальності – це може принести щедрі плоди.

Біжіть від прокрастинації як від вогню

Прокрастинація, або просто відкладання на потім, – найлютіший ворог продуктивності. Рекомендовано ніколи не починати одну справу двічі, оскільки шанси на її успішне виконання дуже знижуються з кожним повторним починанням. Якщо вам необхідно провести зустріч, не вмикайте режим “я подумаю про це завтра” – робіть це тут і зараз. Якщо ви вже отримали важливого листа, але можете відкласти його на завтра, не робіть цього: завтра можуть з’явитись (і, швидше за все, з’являться!) інші турботи, й ви у кращому випадку візьметеся за листа до вечора, і в кращому випадку ви з ним завершите, а в гіршому ви обробите його лише наполовину, знову відклавши решту на потім. На жаль, це порочне коло затягує, і в результаті плакала ваша ефективність.

Ефективність – це надзвичайно важлива річ сьогодні. Не слід переоцінювати свої знання і можливості, легковажно заявляючи, що ви і без цього – цінний співробітник. На жаль, багато хто занадто пізно розуміє цінність ефективної роботи, а хтось іде невірним шляхом і врешті-решт досягає ефективності занадто дорогою ціною (наприклад, шляхом стресів і нервових зривів). Ці рекомендації добрі тим, що вони напевно збережуть вам здоров’я на шляху до ефективності, не вимагаючи при цьому від вас якихось особливих зусиль.

Написати коментар