Як правильно поводитися на новій роботі

17.01.2017 | Автор: Юлiя Клiшина | Рубрики: Кар'єра, Статті

Етапи виснажливих співбесід позаду, і ось ви вже при новій роботі! Втім, розслаблятися зарано: попереду – період адаптації, не менш важливий, аніж власне співбесіди. Ваше завдання – позитивно зарекомендувати себе, особливо якщо вам «світить» випробувальний термін. Як же правильно поводитися на новому місці, щоб і колегам сподобатись, і керівництво не розчарувати?

Не лізьте поперед батька в пекло

Цілком зрозуміло, що, беручись до нової роботи, ви сповнені ентузіазму й готові гори перевернути – що, відповідно, бажаєте показати оточуючим. Однак слід розуміти, що інші співробітники – які працюють тут не рік і не два – далеко не такі натхнені, і ваше завзяття щонайменше тішитиме їх, а то й виводитиме з себе. Ці проблеми вам ні до чого, й навіть незважаючи на те, що всім не догодиш, ви якраз повинні спробувати максимально сподобатися всім. Якщо ви – керівник, то як нова мітла метіть помірно, пристосовуючись до колективу, щоб не налаштовувати проти себе підлеглих з перших днів (свій лад навести ви встигнете пізніше!). Якщо ви – рядовий співробітник, не намагайтеся переплюнути колег, роблячи більше і краще: це нікому не до душі, в тому числі й розумному керівнику, який завжди дбає про здорову атмосферу в команді.

Забудьте слова «А у нас було інакше»

Кожній компанії приємно бути флагманом на ринку – чи то великому кораблю, чи зубожілому суденцу. Отже керівнику як капітану флагмана, а співробітникам – як його блискучому екіпажу хочеться відчувати себе компетентними. Тож коли ви намагаєтеся проводити паралелі, підкреслюючи недостатню компетентність нових колег словами «А у нас було по-іншому, ми робили інакше», ви ніби ставите під сумнів велич і міць цієї компанії, прославляючи свого колишнього працедавця. Ніхто не любить, щоб його повчали. Навіть якщо ви розумієте, що на вашій попередній роботі ту чи іншу задачу дійсно виконували ефективніше, неодмінно донесіть це до нового керівництва – але у вигляді ідеї, а не моралі. Не кажіть, що ви знаєте, як краще, тому що так роблять на вашій попередній роботі, – просто скажіть, що або ви особисто так вважаєте (підкріпивши свої думки доводами), або ви вже робили так колись (не повідомляючи про те, де і з ким).

Не намагайтеся з усіма бути друзякою

На жаль, багато хто «горить» саме на цьому пункті, помилково вважаючи, що чим дружелюбнішим він буде, тим швидше стане частиною колективу. Тим часом, ніхто не відміняв субординацію та право на особистий простір. А, за статистикою, саме безцеремонне порушення особистого простору числиться в топ-десятці якостей, які найбільше дратують співробітників у їхніх колегах. І оскільки часто дружелюбність межує з безпардонністю, слід бути з цим вкрай обережними. Далеко не всім подобається, коли їх відволікають порожньою балаканиною, переходять з ними на «ти» без дозволу, безсоромно витріщаються в їхній монітор, ляскають по плечу і всіляко вдають із себе нерозлучних друзів, з якими можна «вдарити по пиву». Якщо з одними образ такого собі друзяки працює швидко і беззастережно, то до інших потрібен інший, більш зважений підхід. Не перетинайте лінію розмежування у відносинах підпорядкування: начальники бувають різними, і ви можете з перших хвилин напартачити так, що виправити будь-що буде вкрай складно. Завжди посміхайтеся, позитивно реагуйте на будь-які прохання та звернення – це створить вам репутацію неконфліктної людини та повноцінного члена команди. А ось від панібратства слід відмовитися – принаймні, доти, доки не вивчите колектив.

Як бачите, правильна поведінка на новому місці – це ціла наука. Втім, часто допомагає й проста увага: придивіться до людей навколо – що вони собою являють, як поводяться один з одним, які механізми роботи прийняті в команді, як побудовані відносини «начальник-підлеглий». Цього буде достатньо, щоб вибрати правильний алгоритм адаптації та приступити до успішного «злиття» з новими колегами.

Написати коментар