Свята скінчилися: готуємося до співбесід

31.01.2017 | Автор: Юлiя Клiшина | Рубрики: Пошук роботы, Статті

Новорічні свята давно позаду, й час знову взятися до пошуку роботи. Адже, як стверджують психологи, засиджуватися вдома без роботи згубно для душевного здоров’я. Не кажучи вже про гаманець. Якщо вам уже пощастило домовитися про декілька зустрічей із потенційними працедавцями, зверніть увагу на кілька важливих моментів, які слід врахувати під час підготовки, щоб зробити ці зустрічі максимально виграшними для вас.

Не приходьте на зустріч «беззбройними»

Ваша зброя – максимум інтернет-ресурсів, присвячених компанії, до якої ви плануєте працевлаштуватися. Корпоративний вебсайт, сторінки в соціальних мережах, професійні мережі на зразок LinkedIn, сайти відгуків про працедавця – не пошкодуйте сил і часу на вивчення ключової (та по можливості також другорядної) інформації. По-перше, ви будете готові говорити з працедавцем однією мовою, демонструючи свою обізнаність, а, по-друге, ви зможете заздалегідь підготувати перелік питань, що цікавлять вас як потенційного співробітника. Компанії цінують ініціативних кандидатів.

Підготуйте відповіді заздалегідь

З огляду на те, що переважна більшість питань на співбесідах – уніфікована, підготуватися до них не становитиме великих труднощів.

Наприклад, для прохання розповісти про себе підготуйте стисле есе на 3-4 хвилини, що охоплює основні моменти вашої освіти та досвіду роботи, а також ключові професійні досягнення.
На питання про те, чому ви шукаєте роботу, підготуйтеся розповісти про прагнення до нових професійних звершень і бажання розв’язувати більш складні завдання, і в жодному разі не критикуйте колишнє керівництво.

Про свої переваги говоріть вільно і без зайвої скромності, й настійно рекомендовано «підігнати» їх під бажану посаду; якщо в голову нічого путнього не йде, сміливо списуйте у інших в інтернеті.
Вас майже напевно спитають про зарплатню – підготуйтеся не продешевити, пам’ятаючи, що професіонали коштують грошей; однак і перегинати палицю не варто – попросіть трохи більше того, що отримували до цього, якщо тільки достеменно не знаєте, що вам готові платити значно суттєвіші гроші.

Не запізнюйтесь

Хай навіть ви є прихильником сучасної філософії метушливих мегаполісів, яка мовить, що 15-хвилинне запізнення сьогодні – не запізнення, відмовтеся від своїх поглядів на час співбесіди. Адже 15 хвилин – це якраз той час, який ейчар-менеджер зазвичай готовий виділити кандидату для першої зустрічі. Й, запізнюючись, ви «привласнюєте» собі чужий час. Ну і, напевно, зайве говорити про елементарну повагу до інтерв’юера – яка, між іншим, може принести вам дуже непогані плоди.

Забудьте про гаджети

Так, сучасний світ важко уявити без мобільних телефонів і планшетів. Але навіть якщо очевидно, що у вас є і те, й інше, не слід «світити» ними на співбесіді, якщо тільки ви не використовуєте свій гаджет безпосередньо для цілей співбесіди – зробити презентацію, деталізувати резюме тощо.
Завжди вимикайте звук мобільного перед інтерв’ю. Пам’ятайте, що вібро-режим відволікає чи не сильніше за звичайний сигнал, тож рекомендовано переводити телефон у беззвучний режим.
І зовсім небажано відповідати під час зустрічі на дзвінки, хай якими важливими вони є. Хоча багато кандидатів впевнені у зворотному, вважаючи, що таким чином вони показують свою солідність і затребуваність, а демонстрація гаджета дорогої марки є доказом їхньої успішності.

І таке спірне питання кави з собою

Останнім часом стало модним мати з собою геть скрізь так звані take-away напої – як правило, каву. Підглянувши цю штуку в сучасних голлівудських фільмах, наші працівники почали масово дотримуватися цього тренду. Брендовані ємності з еспресо, капучіно, лате «на винос» супроводжують переговори, наради або просто кава-паузи під час виснажливої ​​роботи над проектами.

Деякі кандидати заходилися плавно переносити цю тенденцію на співбесіди – мовляв, із такою кавою вони і виглядають модно, і нерви заспокоюють. Втім, думка ейчар-аналітиків з приводу цього питання неоднозначна. Одні не бачать у цьому нічого поганого, інші ж вважають це ознакою поганого тону – на кшталт жування жуйки під час співбесіди. Тож, краще перестрахуватися і потерпіти 15 хвилин без вашого улюбленого Starbucks`у, ніж ризикнути і врешті-решт жалкувати про те, що ви не вгадали з типом вашого інтерв’юера.

Ці базові кроки допоможуть вам із легкістю пройти перший етап співбесіди. І, хтозна, можливо, цієї зустрічі працедавцю буде досить для того, щоб запропонувати вам посаду.

Написати коментар