Щоб отримати роботу, молодому айтішнику недостатньо самих лише професійних знань – необхідно правильно ці знання оформити, щоб успішно минути відділ кадрів. Тим часом, кадровики IT-компаній мають свою думку щодо того, яким повинне бути резюме потенційного співробітника IT-відділу.
Усе, що довше 2-х сторінок, вважається неефективним для будь-якого відділу – в цьому сходяться буквально всі ейчар-фахівці, для яких читання довгих автобіографій є зайвим навантаженням. Заохочується, якщо ви зможете продуктивно вкластися в сторінку. Але це повинна бути вкрай інформативна презентація себе, зі згадуванням усіх ключових аспектів – а саме освіти та вмінь, а для кандидатів із досвідом – також місць роботи й реалізованих проектів. Сам текст чітко структуруйте – бажано в дві колонки, щоби зліва йшли дати та назви блоків, а праворуч – опис. Це – не загальноприйнята норма, але саме таким більшість рекрутерів воліють бачити резюме.
Спробуйте бути лаконічним, для чого пропустіть деталі про сімейний стан, місце народження, школу, службу в армії та інші речі, що не стосуються справи. Також виключіть пункт про особисті якості. Кадровики зізнаються, що здебільшого вони взагалі його не читають, адже здобувачі заповнюють його буквально під копірку – просто тому, що так прийнято. До того ж, багато хто резонно зауважує, що ніхто з претендентів ніколи не напише «я ледачий» або «я вже заздалегідь ненавиджу свого боса». Тож геть спам а ля «комунікабельний» і «цілеспрямований». Туди ж можна віднести хобі: навряд чи захоплення ходьбою з лижними палицями допоможе вам на цьому етапі відбору.
Рекрутери дуже критично ставляться до пункту «Досвід роботи» й настійно рекомендують зазначати лише декілька останніх місць (максимум 6-7 років). Порядок зазначення – від останнього місця далі за спаданням. Досвід слід описувати тезами, по кожній – кілька слів. Період роботи, назва та профіль компанії, посада, суть проекту, ваші обов’язки та результати – ось те, чого чекає від вас рекрутер у двох словах. Якщо проектів у рамках однієї компанії було багато, краще згадати лише ті, які стосуються бажаної вакансії. Про решту ви зможете розповісти на співбесіді.
Шукачам із досвідом неодмінно слід зосередитися на вже реалізованих проектах – це те, на що ейчар завжди зверне увагу. Виділіть те, що зроблено, в окремий пункт резюме. Покажіть, що ваша робота приносить результат, – наприклад, «я розробив такий-то інструмент, що застосовується в копіюванні даних» тощо. Якщо ж ви ще ніде не працювали, у вас усе одно повинні бути за плечима якісь завдання, які ви вже виконали, – ба навіть в університеті. Причому недосвідченим кандидатам рекомендовано сфокусуватися на цьому пункті набагато ретельніше. Й якщо кандидатам із досвідом можна упускати деякі досягнення, то претендентам без досвіду краще перераховувати всі (авжеж, ті, що стосуються профілю). Стажування, фріланс, участь у будь-яких конкурсах – не оминайте нічого.
Що стосується фото, без нього цілком можна обійтися – принаймні, більшість рекрутерів визнали, що фото в анкеті не грає практично ніякої ролі й тим паче не вирішує вашу долю в компанії. Якщо ви все ж зважилися на цей крок, оберіть презентабельний знімок. Якщо таких у вашому арсеналі немає, або презентабельним для вас є ваш аватар у шоломі Дарта Вейдера, від ідеї з фото краще відмовитися.
Не слід наївно вважати, що якщо ви – технар, то ваших технічних знань достатньо. Адже саме ейчар-менеджери вирішують, чи направляти вашу анкету далі до технічних фахівців. Якщо ви до того ж кандидат без досвіду, вам неодмінно слід врахувати наведені вище рекомендації, тим більше якщо у вас немає протекції в компанії й ви, як то кажуть, пробираєтесь крізь терни до зірок. Кадровики зі стажем упевнені, що за грамотного дотримання цих нехитрих норм вам вдасться швидко «пробитися до своїх», а там вже можна розслабитися й бути самим собою.