Не оффтопимо в резюме: речі, які зовсім не цікавлять працедавців

27.06.2017 | Кар’єра

Беручись за резюме, ми зі шкіри геть ліземо, щоби вразити потенційного працедавця. Й, самі того не помічаючи, часто пишемо абсолютно непотрібні речі. Великий клопіт, скажете ви! Пара-трійка дрібниць на ціле резюме! А, між тим, клопіт навіть більший, ніж можна уявити. Адже це – збільшення обсягів документа, а відтак – зайвий час рекрутера. І все це разом – величезний ризик того, що в результаті ваша вистраждана анкета опиниться в кошику без єдиного шансу бути прочитаною. Тож читаємо цю статтю і швидко «чистимо» наші резюме.

Менше обов’язків, більше результатів
Працедавці куди швидше звернуть на вас увагу, якщо ви розкриєте свої досягнення, а не обов’язки, які ви виконували. Безумовно, обов’язки теж ніхто не відміняв – компанії важливо знати, що ви маєте досвід тієї чи іншої роботи. Але набагато важливіше бачити, чого ви змогли досягти на займаному місці. Наприклад, якщо ви управляли поставками, зазначте цей обов’язок стисло: «керував поставками», і поруч тезисно розпишіть, що, наприклад, за рік ви збільшили оборот бізнесу на 20%. Зверніть увагу, що якщо ви просто зазначите, що керували поставками, це мало кого вразить. І в будь-якому випадку готуйтеся до того, що на співбесіді вас попросять розповісти докладніше .. так, про ваші досягнення! Зрозуміло, якщо справа дійде до співбесіди.

Не винаходимо велосипед
Сказати сьогодні «вільно володію інтернетом» – це як сказати «вмію писати і читати». Якщо ви, наприклад, винайшли якусь оригінальну інтернет-опцію для гаджетів – ось тоді скажіть про це. В інших випадках такі речі виглядають сумно.

Не сиплемо заїждженими поняттями
Розумний, красивий, мотивований, шукаю цікаву роботу, працюю на результат – усе це та інші гарні, втім абсолютно порожні слова не просто не зацікавлять кадровика, а, навпаки, викличуть у нього негатив. Йому потрібні факти. Тож якщо ви називаєте себе красивим, доведіть це. Іншими словами, якщо ви працюєте на результат, то напишіть одне-два речення, як саме ви на нього працювали і якого результату досягли, скажімо, на попередньому місці роботи.

«Вимикаємо» его
«Я працював», «мій досвід», «мене звільнили» та інші его-центричні словосполучення слід прибрати з резюме з кількох причин. По-перше, це – не роман і не автобіографія; по-друге, всім і так зрозуміло, що мова в вашому резюме – про вас; по-третє, це – банальна економія місця. Як тоді писати? Дуже просто: «працював», «досвід», «був звільнений» – це виглядає професійно.

Робимо резюме чітким та ясним
Не робіть зі свого CV важку конструкцію – з колонками в колонках, таблицями в таблицях та іншими громіздкими компонентами. Структура документа повинна бути максимально простою і бажано без відволікаючих ліній. Не перевантажуйте резюме посиланнями – достатньо одного-двох на весь файл, а не кожному пункту по парі. В результаті рекрутер просто втомиться від ваших «детальніше див. посилання».

Кажемо «ні» красивим шрифтам і яскравим ефектам
Занадто багато креативності в оформленні резюме вам тільки зашкодить: ви не виглядатимете серйозно в очах працедавця і швидко потрапите в сміття. Білий фон, чорний шрифт – це ваше все. Мінімум слів великими літерами – такі слова створюють відчуття, що ви кричите на рекрутера. Запам’ятайте, що вигадливий дизайн припустимий тільки якщо ви претендуєте безпосередньо на майстра вигадливих дизайнів.

Уникаємо графіки і медіафайлів
Картинки з котиками, кумедні таблички, незвичайні списки, хедери і футери залиште для друзів. У резюме подібні речі можуть подаватися виключно якщо вони мають відношення до позиції – якщо ви робите, скажімо, слайд-презентацію. Не варто казати, що тоді все вищезазначене має бути чітко витримане у стилі працедавця. Тож сто разів подумайте, перш ніж «розважати» рекрутера художніми елементами. І знову ж таки: економте місце (читайте – час співрозмовника). До того ж, система компанії може просто не прочитати ваш файл при отриманні через невідповідність налаштувань.

Насправді, нічого складного в ефективному резюме немає. Головне – пишіть без «води». Це якраз той випадок, коли всі ваші прикрашання не несуть жодного смислового навантаження, а створюють лише навантаження на нерви рекрутера. Запам’ятайте, що а) кадровики бачать вас наскрізь, б) чим коротше резюме і чим більше фактів, тим серйозніші ваші шанси здобути місце.