У вас є недоліки? Дізнайтесь, як вони допоможуть вам у роботі

24.05.2017 | Кар’єра

Ваша недосконалість засмучує вас, і ви вважаєте її перешкодою на шляху до успішної кар’єри? Тоді, напевно, ви будете раді дізнатися, що деякі недоліки не просто не перешкоджають, а й навпаки – допомагають оптимізації роботи. Ознайомтеся з недоліками, які психологи та бізнес-тренери називають корисними для ефективності праці, – цілком імовірно, що ви виявите у себе щонайменше один із них. А відтак є сенс невідкладно братися до кар’єрних звершень.

Ви егоїстичні? Нехай ваш егоїзм оберігає ваш особистий простір

Вам весь час здається, що ви могли би встигати більше, якби не настирливі колеги, партнери та клієнти навколо. Ну що ж, старі-добрі людські слабкості ще ніхто не відміняв. А у випадку з клієнтами взагалі складно якось вплинути на ситуацію, не зіпсувавши при цьому відносин із цінним споживачем. І, тим не менш, егоїзм прийде вам на допомогу: жорстко регламентуйте всі свої комунікації, особливо зі співробітниками та навіть із начальством (врешті-решт, воно зацікавлене в тому, щоб ви більше встигали!). Мінімум часу – на балаканину з колегами, трохи довше – з партнерами й найдовше – з клієнтами. Вам здається, що так ви покажете себе жорсткою та негнучкою людиною? Насправді, ви продемонструєте свою залізну ділову хватку як сильний професіонал, який ставить успіх компанії понад усе. Тож не будьте тюхтяєм і «ввімкніть» свою егоїстичність на благо свого кар’єрного майбутнього.

Ви безапеляційні? Це допоможе розставляти пріоритети

Хоч ми і схильні дратуватися з приводу настирливості оточуючих, проте найчастіше нам заважають працювати не колеги, а ми самі. Йдеться, перш за все, про безліч комунікаційних каналів, що атакують нас сьогодні. Традиційні телефони і листи, більш сучасні чати і месенджери – все це здатне зайняти левову частку нашого робочого часу. Покличте на допомогу свою категоричність і відкиньте весь «спам», що тягне вас назад. Аби систематизувати цей процес, чітко дотримуйтесь таких рекомендацій:

• Вирішіть, що саме вам слід встигнути впродовж поточного дня, – й ставайте до цього негайно;
• Відкривайте чати і взагалі беріться за гаджети тільки після виконання особливо важливих справ;
• Намагайтеся відводити на імейли і месенджери найбільш непродуктивний час дня – а саме моменти, коли ви відпочиваєте між етапами основної роботи або ж відчуваєте, що ні на що серйозне вас сьогодні вже не вистачить;
• Аналізуйте всі способи комунікації – запитуйте себе, чи допоможуть вони вам у вирішенні сьогоднішніх завдань; якщо допоможуть бодай мінімально – використовуйте їх; якщо ні – краще від них відмовитися.

Ви зарозумілі? Покажіть начальству, як багато значите для компанії

Ось що вже може здатися зайвим – та ще й у відносинах із начальством! – так це зарозумілість. Утім ні, зарозумілість дуже навіть стане у нагоді, щоби систематично нагадувати керівництву і собі про вашу значущість для компанії. Адже психологи радять не забувати, що якщо начальник взяв вас на роботу, отже, він розраховував поратися з цією самою роботою набагато ефективніше з вашою допомогою. До того ж, мало хто хоче розкидуватися співробітниками – адже на їхнє місце необхідно шукати нових, а це і зайвий час, і зайві ресурси. Проте, зовсім буквально цю рекомендацію сприймати не слід. Не варто ставити керівника на місце за першої слушної нагоди. Краще бути зарозумілим мовчки: думайте про те, що ваш начальник без вас не впорається, а ваша робота – одна з ключових ланок життєдіяльності компанії. Це буде для вас сильною мотивацією.

Крім цього, вам може бути корисна лінь – при генеруванні ідей, що полегшують життя людини, а також надмірна балакучість – при роботі з людьми або для публічних виступів від імені компанії. Проаналізуйте свої недоліки й просто подивіться на них як на переваги. Подумайте, в яких кар’єрних сферах ви можете використовувати їх із вигодою для себе – й використовуйте на повну, поки ваша недосконалість вам це дозволяє.