Промахи в резюме: що може позбавити вас шансу на роботу

resume

Незважаючи на те, що сьогодні існує велика кількість шаблонів резюме, заповнювати їх усе одно доведеться вам. І від того, наскільки серйозно ви підійдете до цього питання, залежатиме ваше кар’єрне майбутнє – яке, до речі, може й геть завершитись не розпочавшись, оскільки вас просто не захочуть запрошувати на співбесіду. Давайте розберемось, яких похибок у резюме вам слід категорично уникати, щоби кількість відгуків від працедавців дорівнювала кількості ваших звернень.

Промах №1. Нечитабельний текст довжиною в кілька сторінок

Оскільки кожен фахівець відділу кадрів має надто багато кандидатів, аби витрачати на знайомство з резюме більше хвилини, подбайте про те, щоби ваш текст був розбірливим, а шрифт – досить великим. Декому це здасться особливо проблематичним з огляду на те, що резюме в ідеалі має поміщатися на одному аркуші формату А4 – це дуже збільшує шанси його прочитання. Втім, навіть на одну сторінку реально помістити всі критичні дані за бажаною посадою: просто добре відфільтруйте інформацію й лишіть тільки найнеобхідніше. Якщо ви сумніваєтесь у читабельності вашого резюме, зверніться до незацікавлених сторін із проханням поглянути на нього критично. Стандартний шрифт – Times New Roman (кегль 12), але це не має обов’язкового характеру. Головне – аби текст читався легко та швидко.

Висновок: ніяких довгих розповідей і хитромудрих шрифтів.

Промах №2. Десятки усталених, але марних фраз

Ви завжди думали, що такі терміни як «стресостійкість», «комунікативі навички» або «націленість на результат» зроблять вас кандидатом номер один? Змушені вас розчарувати: рекрутери ненавидять розділи резюме, де здобувачі як під копірку повторюють один одного, рекламуючи свої «прагнення розвитку» та «активну життєву позицію». Крім того, що ці порожні фрази викликають роздратування у кадровиків, вони ще й подовжують ваше резюме, яке внаслідок цього ніяк не вміщується в бажану сторінку. Втім, це не заклик відмовитися від перерахування особистих якостей – просто зробіть це більш «людською мовою»: вилучіть зайве, при цьому розписавши, наприклад, що саме значить ваша «активна життєва позиція» – скажімо, що ви з задоволенням берете участь у командній роботі та вже виконали в рамках такої співпраці декілька успішних проектів. Такі наближені до життя факти для рекрутера набагато цікавіші за десяток коротких і марних слів.

Висновок: ніяких кліше, тільки власні обґрунтовані думки.

Промах №3. Надто висока чи надто низька зарплатня/h3>
Як це не дивно, але ні вимога надто високої зарплатні, ні готовність працювати «за їжу» не є добре. Вам потрібна «золота середина», адже й те, й інше може відлякати працедавця: надто висока платня – це великі витрати для компанії; надто низька оплата праці – це невисока самооцінка кандидата, а слабкі працівники мало кому потрібні. Вивчіть ринок заробітної платні по вашій посаді та підберіть собі оптимальний варіант. Іще один сценарій, якого дуже бажано уникати, – спочатку заявлення високої зарплатні, а потім, із усвідомленням вагань працедавця, різка згода працювати за третину. Така поведінка може наштовхнути рекрутера на думку про те, що ви не так уже й затребувані, як стверджували.

Висновок: ніякої зарплатні, не адекватної ринковим стандартам.

Промах №4. Надмірна легкість у спілкуванні

Мова, перш за все, йде про «смайлики»: ви можете здивуватись, але присутність веселих дужечок у резюме здатна відштовхнути працедавця навіть при наявності у вас відверто сильних якостей. Усе через те, що ви відлякуєте своєю потенційною несерйозністю. Незважаючи на те, що багато хто сьогодні вважає легкість поведінки сучасною реалією життя – недарма у багатьох великих компаніях, особливо американських, працівники звертаються один до одного на «ти» незалежно від посади, – однак на етапі знайомства цього рекомендовано не допускати. А надто таке звертання не повинне межувати з фамільярністью. А оскільки межа є занадто тонкою, експерти радять узагалі виключити цей момент із робочої комунікації.

Висновок: ніяких «смайликів» у резюме й несанкціонованих переходів на «ти».

Й наостанок дуже рекомендуємо вам вигадати собі спеціальний «серйозний» нік / імейл-адресу для вашого робочого листування: ніколи не ведіть кореспонденцію з іменами на кшталт barbie-girl або silly-boy – це непрофесійно.

Якщо ви враховуватимете наведені вище правила, ваш пошук роботи значно спроститься та почне приносити плоди набагато раніше, ніж ви цього очікуєте.