Вся правда про супровідний лист, або Як можна з ідеального кандидата перетворитися на лузера

Здається, вже з першого погляду на ваше резюме зрозуміло, що все на місці: відповідний вік, удосталь ключових навичок, досвід роботи за профілем у великих компаніях. Але перш, ніж кадровик про все це дізнається, він повинен відкрити ваше резюме.
А перш, ніж відкрити ваше резюме, він повинен зрозуміти, з ким він взагалі має справу, й чи варта шкурка вичинки. Про вичинку він дізнається з листа, яким ви люб’язно супроводили своє резюме. ..Не супроводили? В такому випадку, готуйтеся до того, що цікава вам компанія може ніколи про вас не дізнатися.

Й самого лише резюме у вкладеному файлі досить?

Розсилаючи своє резюме, мало хто вважає за потрібне перейматись написанням супровідного листа. Хтось керується турботою про компанію – мовляв, супровідні листи лише забирають у кадровиків час. А комусь здається, що писати листи – атавізм у принципі, та й який у них сенс, якщо все й так уже розписане в резюме.

Тим часом, саме супровідний лист дозволяє сформувати перше враження про кандидата, та й загалом вирішити, чи піде ваше послання у кошик або «переїде» з поштової скриньки на стіл до кадровика. Не слід забувати, що ви маєте справу з людьми. А людям сильно властива суб’єктивна думка – хто сказав, що вона не властива кадровикам?! Тож проявіть повагу та ініціюйте комунікацію.

Навіть коли ви відгукуєтесь на вподобану вакансію на сайтах пошуку роботи, не обмежуйтесь самим лише відправленням резюме через форму автозаповнення: сайт зазвичай пропонує вам супроводити вкладений файл листом – скористайтесь цією пропозицією, черкніть потенційному працедавцю хоча б декілька слів, покажіть, що ви – людина, а не бездумна машина.

Пишіть свій лист грамотно (не забудьте про автоперевірку орфографії). Напишіть, чому вас зацікавило вакантне місце й що ви можете запропонувати компанії на цій посаді. Обов’язково розкажіть, чому саме ви повинні зайняти цю вакансію – тут перерахуйте свої основні навички та досягнення.

Зробіть лист коротким, але конструктивним. Почніть із чернетки, потім трохи скоротіть її так, щоби суть при цьому не втратилася, далі знову скоротіть – і так доти, доки не вкладетесь у кілька речень, що повністю передають суть первісного варіанта.

Не робіть із супровідного листа друге резюме! Не слід розписувати все в деталях. Лист повинен бути максимально стислим, це важливо!

Листи, дзвінки, чат-повідомлення – будь-яка презентація прийнятна

Не варто розуміти все буквально: презентація себе та свого резюме можлива в різних вербальних вираженнях, чи то листи, чи дзвінки, чи повідомлення в месенджерах тощо. Якщо ваше спілкування відбувається в соціальній мережі, повідомлення, що супроводжує резюме, може бути цілком достатньо. Те саме стосується телефонних дзвінків: вам може цілком вистачити кількох слів телефоном, аби презентувати себе та проінформувати ейчар-фахівця про те, що ви відправили йому резюме. Головне, щоби для кадровика той чи інший спосіб спілкування був прийнятний. Із сучасним розвитком технологій ринок праці вже давно не обмежується традиційними засобами зв’язку. Але необхідність комунікації залишається незмінною. Здійснюйте її будь-якими прийнятними для компанії способами, головне – не ігноруйте цю ланку загального ланцюга. У випадку з повідомленнями і дзвінками користуйтеся тими ж правилами, що і з написанням супровідних листів.

Хай яким суперкваліфікованим професіоналом ви є, перед рекрутером усі рівні. Так, у світі трапляються винятки – коли до вашої презентації всім байдуже, і вас уже позаочі готові найняти лишень тільки тому, що ви – це ви. Але, по-перше, ваша особистість і справді повинна бути притчею во язицех на ринку. А, по-друге, на те вони і винятки, щоби являти собою лише дещицю загальної маси випадків. А загальна маса випадків твердить, що по одежі стрічають. Тож не полінуйтеся зайвий раз проаналізувати презентацію себе як успішного кандидата і внести необхідні корективи – так ви лише подвоїте свої шанси на перемогу. Та й, зрештою, треба ж кадровику якось дати знати, що ви – це ви! І супровідний лист тут – найкращий спосіб заявити про себе.